Razmišljate li kako se osjećate u svom radnom prostoru? Tragate li za tim trenutkom kada će se posao, zajedno sa radnim kolegama i energijom, uskladiti i sa vama?
Kada se svi na poslu osjećaju vrijednima, uvaženima, tada na posao ne dolazite s grčem u želudcu. U suprotnom, dolazi do nedostatka angažmana zaposlenih što znači samo jedno – ljudi ne rade najbolje što mogu.
Ne usmjeravaju svoje talente, kompetencije ka ispravnom kanalu.
Ono što tvrtka može napraviti je očvrstiti svoju organizacijsku kulturu da i potencijalni zaposlenici mogu sanjati da žele raditi u istoj, te se i prijaviti na budućim razgovorima za posao. Ključ uspješne organizacijske kulture je transparentna komunikacija između lidera (menadžera) i zaposlenika.
Svaki zaposlenik treba znati što se događa unutar tvrtke i zašto se donose pojedine odluke. Samo tako se osigurava uzajamni rast. Rast tvrtke i rast ljudi unutar nje.
Poželjno je dati svojim zaposlenicima razloge za ponos – kroz razne promocije, uključenost u donošenje odluka, obrazovanje, uređenje radnog mjesta.
Također, pružanje kvalitetnih informacija zaposleniku o njegovim jakim i slabim stranama, razvoj vještina.
Jedno od najvažnijih stavki koje menadžer treba uzeti u obzir je razvoj karijere svojih zaposlenih i ostvarivanje punog potencijala. To je izvedivo uz osposobljavanje i usavršavanje kroz obrazovanje.
Osobito kada se radi o povećanju konkurentnosti.
Talent zahtjeva ulogu i zaposlenika i menadžera/poslodavca. Zaposlenik treba iskoristiti mogućnosti koje mu se pružaju, realno ocijeniti svoje vještine i vrijednosti te prihvatiti odgovornost. Menadžer/poslodavac treba pružiti podršku takvim zaposlenicima, sudjelovati u njihovom rastu i razvoju, osigurati mentorstvo i ponuditi pravo na izbor.
Svaka poslovna zajednica ima svoj „dragulj“ kojeg treba prepoznati i razvijati.