Tatjana Skoko je direktorica Microsofta
Hrvatska.
Vjeruje da je ključ uspjeha cjeloživotno
učenje kako bi ostvarili osobni i
profesionalni razvoj. Stoga i sama stalno
ulaže u svoj razvoj pa je uz diplomu i
magisterij iz poslovne ekonomije završila i
MBA studij te planira upisati u doktorski
studij.
S obzirom na veliku strast za učenjem i
dijeljenjem znanja, kao posebno važan
ističe projekt kojim Microsoft ljudima širom
svijeta omogućuje besplatno stjecanje
brojnih digitalnih vještina.
Njegova je ambasadorica za Hrvatsku, u
kojoj ga je na portalu
www.opportunity.linkedin.com dosad
iskoristilo čak 36.000 ljudi.
U slobodno vrijeme se voli opustiti u šetnji
po Maksimiru ili fitnessom.
Vjerujem da je to kombinacija znanja koje
sam stjecala kroz formalno obrazovanje te
znanja i iskustva koje sam stjecala kroz
cjelokupnu karijeru, ali i život.
Formalno
obrazovanje na Ekonomskom
Fakultetu, smjer Organizacija i
Management, mi je dalo temeljna
znanja i vještine o menadžmentu,
vođenju i organizaciji: kako organizirati,
strateški upravljati i voditi različite
organizacije i njihove dijelove, važnost
poslovne organizacijske kulture, kako
koordinirati aktivnosti i zadatke, usmjeriti i
voditi timove te upravljati poslovima,
idejama, sredstvima i vremenom.
Magisterij na Informacijskom
Managementu mi je omogućio da
steknem znanje o važnosti ICT-a za
strateško poslovanje organizacije, a
dodatno sam ga nadogradila tijekom
karijere. Naime, većinu karijere provela
sam u ICT industriji u području prodaje
najvećim korisnicima iz javnog i
komercijalnog segmenta. Rad u prodaji je
izrazito inspirativan.
To je područje u kojem je svaki dan
drugačiji, stalno učite, postavljate sebi
izazove, rastete profesionalno i osobno.
Iskustvo u prodaji mi je zasigurno omogućilo
razvoj različitih vještina i kompetencija koje
su komplementarno nadopunile
formalno obrazovanje.
Preuzeti poziciju direktorice je za mene bila
velika privilegija, čast, ali i veliki
izazov. Microsoft je tada (kao i danas)
imao ulogu ubrzati digitalnu
transformaciju svake zemlje i društva
u cjelini, što znači podržati napore
Hrvatske u ostvarivanju vizije
Digitalne nacije.
Izrazito me veseli rad u multikulturalnom
okruženju – radim u virtualnim timovima s
kolegama iz različitih kulturoloških sredina.
To je veoma poticajno i izazovno okruženje
koje donosi raznolikost u razmišljanjima i
stalno preispitivanje vaših stavova i
percepcija. Rad u ovakvom okruženju nudi
nove perspektive i „out-of-the-box”
razmišljanja koja vas inspiriraju i
omogućuju da vidite svijet drugačije.
Biram edukacije koje mi pomažu u osobnom
i profesionalnom razvoju.
U Microsoftu svi zaposlenici imaju definirani
„Razvojni plan“ u kojem, uz ostale detalje,
postoji razrađen edukacijski plan koji je
personaliziran za razvoj karijere svakog
zaposlenika. Ovaj edukacijski plan nam
pomaže da strukturirano prolazimo kroz
različite edukacije koje nam omogućuju
unapređivanje vještina potrebnih za
razvoj naše karijere.
Neformalno obrazovanje mi uvelike pomaže
da budem što uspješnija u svojim poslovnim
aktivnostima. Mentorstvo je za mene jedan
važan dio neformalnog obrazovanja koji
mi je u velikoj mjeri pomogao da danas
budem uspješna. Mentori su me uvijek
poticali na prihvaćanje izazova koji su bili
izvan moje zone komfora kako bih mogla
postići nezamislivo. Ovako snažan i
inspirirajući odnos s mentorima mi je
omogućio da rastem i razvijam se.
Cijeli niz edukacija mi je ostalo u lijepom
sjećanju, a posebno su mi se urezale u
sjećanje edukacije vezane uz teme koje
posebno volim, a to su teme u području
vođenja i motiviranja te digitalne
transformacije.
S obzirom na to da živimo u doba
digitalne transformacije, gdje
inovativne tehnologije mijenjaju način
na koji živimo i radimo, te nude velike
prilike, važno je da mladi, ali i svi mi
unapređujemo svoje digitalne
vještine.
Microsoft je nedavno kreirao
Digital Futures Index (DFI), u sklopu
kojeg smo izmjerili razinu digitalizacije
16 europskih država, među kojima je i
Hrvatska. Digitalizaciju smo promatrali
kroz pet kategorija digitalnog razvoja.
Ukupna razina digitalnog razvoja
Hrvatske je 91, što je devet posto
ispod prosjeka zemalja srednje i
istočne Europe (100 je broj bodova
definiran kao prosjek za srednju i
istočnu Europu). No, Hrvatska ima
natprosječne rezultate na području
talenata i digitalnih vještina.
Po razini digitalnih vještina mladih
Hrvatska nadmašuje sve zemlje
uključene u DFI. Razina digitalnih
vještina mladih od 16 do 29 godina je
48 posto iznad prosjeka srednje i
istočne Europe. Međutim, potrebno je
da se svi ugledamo na mlade i da svi
zajedno unapređujemo digitalne
vještine kako bismo postali aktivni
sudionici digitalnog društva.
Moje svakodnevne radne aktivnosti (ali i cjelokupnog Microsoft tima) podrazumijevaju
razgovore i edukacije korisnika, ali i društva u cjelini, o važnosti provedbe digitalne
transformacije bazirane na inovativnim tehnologijama kako bismo konkurentnije
poslovali i postali razvijenije, zelenije društvo. Vjerujem da smo svi mi ambasadori u
području digitalne transformacije. Smatram da je naša uloga edukatora izrazito
važna, a realiziramo je na razne načine: kroz komunikaciju s poslovnim
korisnicima i partnerima, putem predavanja na konferencijama, fakultetima i
u raznim organizacijama te sudjelovanjem u raznim Meetup grupama.
Za mene je hibridni model
dobitna kombinacija, kako u poslu,
tako i kod edukacija. Online model
edukacije mi omogućuje da
prolazim kroz razne edukacijske
sadržaje u vrijeme i u tempu koji
meni odgovara. Iz mojeg iskustva
fizički oblik edukacije ima
određene prednosti, gdje se dijele
iskustva u neformalnim trenucima
koje je teže ostvariti u online
edukaciji, no trenutno se
educiram online.