excel kobeščak
Facebook
Instagram
Numericus Zagreb

“Sve što radimo za klijente mora biti profitabilno, a ako nije moramo znati zašto je tako” – Ilija Brajković

Ilija Brajković
knjiga zbirka zadataka poslovnog excela banner

Tko je Ilija Brajković?

Partner u marketinškoj agenciji Kontra koja posluje već 11 godina, ima 18 zaposlenih i 50+ klijenata.

U duši geek, ali život me odnio u ovaj lijepi mix IT-ja i marketinga i u tome jako uživam.

Prošao sam sve u agenciji, od pozicije community managera do toga da sam

sada izvršni direktor i brinem se za ljude

koji se onda brinu o klijentima.

Kako ste osvojili prve klijente i poslovne partnere?

A nekako 🙂

Kada smo Petar i ja osnovali agenciju on je imao 2 klijenta, kao i ja, pa smo krenuli sa 4 klijenta koji su nam omogućili da preživimo sami početak.

Sljedeći klijenti su došli poznanstvima i preporukama, a čim smo otvorili agenciju jako smo ulagali u content marketing i to nam je počelo donositi upite sa određenim odmakom.

Sve te aktivnosti su kroz godine dovele do compound efekta, gdje danas najviše dolazimo do klijenata koji su nas pratili na više kanala.

Koje ključne pokazatelje uspješnosti koristite za mjerenje poslovnog uspjeha?

Načelno nisam fan KPI-jeva i njihovog postavljanja, ali naravno da mjerimo neke stvari u agenciji.

To se prvenstveno odnosi na rast i profitabilnost tvrtke, ali i na profitabilnost svakog pojedinog projekta.

Sve što radimo za klijente mora biti profitabilno, a ako nije moramo znati zašto je tako.

Kako ocjenjujete prošle uspone i padove svog poslovanja da ste iz njih nešto naučili i primijenili u daljnjem razvoju?

Iako se iz padova sigurno nauči, rado bih da sam ostao neznalica po tom pitanju :).

Imali smo svoju dozu neuspjeha i to nije lako progutati. Na primjer, imali smo startup FenixApps koji je razvijao B2B igrice za Facebook; među klijentima su nam bili The Walt Disney, Discovery Channel, Hrvatski telekom, Opel, Renault, Microsoft, Podravka

I onda je jednog dana Facebook svim takvim aplikacijama zabranio pristup i mi smo sve mogli samo baciti. Tu smo naučili da se nikada ne smijemo vezati uz jednu tako dominantnu platformu.

To nam je pomoglo da donesemo odluku i postanemo kroz godine full-service marketinška agencija – maknuli smo se od jedne ili dvije usluge i sada na jednom mjestu možemo klijentima ponuditi širu lepezu usluga, a sebi smo smanjili rizik.

Koliki udio poslovanja Vam donosi aktivnost na Linkedinu?
LinkedIn pomaže, ali nije sveti gral. Imamo klijente koji su do nas došli isključivo zahvaljujući toj društvenoj mreži, ali najčešće to bude miks različitih kanala. Na primjer, netko me prati na LinkedInu, pročitao je neki naš ebook i onda posluša neko moje predavanje na konferenciji i to mu bude okidač da nas kontaktira. Klijenti koje mi ciljamo nisu oni koji donose odluku zahvaljujući tome što su pročitali neki LinkedIn status.

Koje su Vam edukacije pomogle na početku karijere?

Te koje biste preporučili mlađim naraštajima koji

gaje strast prema marketingu?

Pomažu mi više sada nego na početku :). Jako puno se educiram, ali na samom početku sam najčešće radio operativu i tu je bilo toliko rada da se nisam stizao previše educirati. Sada više ne radim operativno klijente i onda imam više vremena posvetiti se edukaciji, koja mi jako puno pomaže na ovoj razini.

Ako netko tek kreće u marketing, onda ću za početak napraviti samopromociju :). Na mom YouTube kanalu (lako me pronađete pod Ilija Brajković) se nalazi jako puno mojih predavanja i to može biti dobar uvod. Isto tako, kolege Petar i Tibor vode podcast kojeg ćete na YouTubeu naći pod

„Dan za podcast“

gdje možete poslušati razgovore sa vrhunskim marketinškim stručnjacima. Treća edukacija koji bih predložio za početnike u digitalu će također pronaći besplatno na YouTubeu, samo treba upisati „Nedim Šabić SEO večernja škola“ i tu ćete naći jako puno vrhunskih predavanja.

Povezane novosti

6 listopada, 2023

Partneri projekta